Trygg och effektiv vattenburen golvvärme
Läs mer om golvvärmeHitta kontaktuppgifter till ditt närmaste Thermotech Center eller någon som jobbar hos oss.
Här hittar du all dokumentation för våra produkter på ett och samma ställe
Var vänder jag mig som bostadsägare för support eller köp?
Ofta kan du hitta svar på vanliga frågor här.
Här hittar du svar på några vanliga funderingar
Denna guide hoppas vi ska vara till hjälp vid felsökning när ett golvvärmesystem, helt eller delvis, inte levererar värme som det ska.
Här finns även en film som visar hur du byter ett trasigt ställdon på Thermotechs golvvärmefördelare.
Om du är bostadsägare och inte själv kan eller vill felsöka så rekommenderar vi att du i första hand kontaktar det företag som installerat din anläggning. Är du installatör kan du kontakta ditt närmaste Thermotech Center om du behöver support.
Fler guider hittar du under vår Dokumentation.
Thermotech säljer inte direkt till privatpersoner utan endast via företag, dvs. via en installatörsfirma, VVS-kedja eller VVS-butik.Vi har ett stort antal återförsäljare över hela landet som säljer och installerar vår golvvärme och övriga system.
Vi erbjuder följande alternativ:
Har du ingen lämplig installatör så kontakta oss på info@thermotech.se så hjälper vi dig gärna med förslag på en lämplig återförsäljare nära dig.
Vid fakturafrågor eller andra ekonomiärenden vänder du dig till vår ekonomiavdelning på telefon 090-699 20 20 eller skickar en e-post till ekonomi@thermotech.se
Kontakta den rörinstallatör som installerat din anläggning i första hand. Om de behöver support i sin tur är de alltid välkomna att kontakta sitt närmaste Thermotech Center med frågor.
Bland vår dokumentation hittar du information om drift och skötsel av din anläggning. Där finns också en guide som kan vara till hjälp vid felsökning när golvvärmesystemet, helt eller delvis, inte levererar värme som det ska. Om du är bostadsägare och inte själv kan eller vill felsöka så rekommenderar vi att du kontaktar det företag som installerat din anläggning i första hand.
Här hittar du en film på hur du felsöker och byter ställdon.
Om du som installatör har behov av support, till exempel i samband med installationen, är du välkommen att kontakta ditt närmaste Thermotech Center för snabb och kunnig hjälp.
Här finns en demo som visar hur du ansöker om kundinloggning och vilka funktioner som finns.
Här finns manualen att ladda ner som PDF.
Nej, i dagsläget finns ingen app för Thermotechs kundinloggning Mina sidor, men sidan är förstås mobilanpassad.
Ett tips från oss!
För enkel åtkomst till vår hemsida och kundinloggningen kan du välja att lägga till vår ikon som en snabblänk på din mobil. Surfa in på vår hemsida på mobilen och välj "Lägg till på startskärmen". På så vis får du en "app-liknande" funktion.
Thermotech betonar vikten av att se alla golvvärmeinstallationer som enskilda systemlösningar. Med det menar vi att man, vid varje projektering, måste ta hänsyn till bostadens förutsättningar för att avgöra vilket förläggningssystem och vilka produkter som passar objektet bäst.
Genom att ta hänsyn till bostadens förutsättningar, får man en kvalitetssäker golvvärmeinstallation med maximal komfort och driftsekonomi.
Thermotech har ett heltäckande produktsortiment som passar alla hustyper, storlekar, underlag och värmekällor. Nedan finner du en generell översikt över vilka förläggningssystem som normalt sett passar bäst vid olika förutsättningar.
Förutsättning | Förläggningssystem |
Platta på mark | Ingjutning |
Torpargrund | Träbjälklag eller glesregling |
Befintligt golv | Flytande golv 18, 30, 50 eller 70 beroende på isoleringsbehov |
Golvåsar | Träbjälklag eller glesregling |
Låg bygghöjd | Flytande golv 12, Ingjutning 8 eller 12 mm rör |
Våtrum (badrum) | Ingjutning |
Källare | Alla förläggningssystem fungerar förutsatt att det inte finns fuktproblem |
Markvärme (utomhus) | GEO®System |
Är du intresserad av att bli återförsäljare av Thermotechs produkter är du välkommen att kontakta det Thermotech Center som finns närmast dig.
Vi har ett stort antal återförsäljare över hela landet som säljer och installerar vår golvvärme och övriga system. Vi har ingen försäljning via grossist eller direkt till privatperson.
Vi hoppar över grossistledet, både för vår egen skull och kundernas. Vi säljer istället direkt till professionella kunder som har nytta av vår höga service och skräddarsydda lösningar. Vi ser också stora fördelar med att säkerställa kvalitet och funktion genom att dra nytta av rörinstallatörens kompetens, för slutkundens komfort och trygghet.
Med en nära kontakt mellan oss och dig som kund blir det enklare och roligare att ge personlig service och vi kan jobba aktivt med att öka vår kunskap om dina behov. Vi kan också stödja med relevanta tjänster, som kunnig projektering, och en hög servicenivå.
Returer tas endast emot efter överenskommelse med aktuell säljare och godkänns efter vår mottagningskontroll. Returer godkänns endast om de sker inom 90 dagar från leveransdatum. Detta innebär att returen ska vara anmäld och kommit i retur till Thermotechs lager inom tidsperioden.
Produkter ska vara oanvända, emballaget ska medfölja och vara helt och samtliga medföljande handlingar ska vara intakta för att godkännas som retur eller bytesvara. Elektronik får endast returneras i obruten originalförpackning.
Ett returavdrag på 15 % av fakturerat belopp dras från returfakturan. Returrätt gäller endast produkter som ligger i ordinarie sortiment.
Vid eventuell reklamation - kontakta ditt närmaste Thermotech Center.
Synlig skada eller förlust ska genast anmälas vid mottagande av godset och noteras i ett transportdokument eller i annan handling. Anteckningen ska bestyrkas av transportörens representant.
Mottagaren uppmanas att i omedelbar anslutning till mottagandet av gods kontrollera om det är behäftat med dold skada. Dold skada ska anmälas till transportbolaget snarast, dock senast sju (7) dagar efter mottagandet för biltransporterat eller lagrat gods, senast fjorton (14) dagar efter mottagandet av flygtransporterat gods och senast tre (3) dagar efter mottagandet av sjötransporterat gods.
Transportören är inte ansvarig för dold skada som visar sig i samband med transport om godset tidigare transporterats eller hanterats på liknande sätt och inte före den senaste transporten påbörjades varit föremål för kontroll av eventuell dold skada.
Vid successiva transporter, där även annan än aktuell transportör hanterat godset, är aktuell transportör inte ansvarig för skada om denne kan göra sannolikt att skadan inte uppkommit då denne, eller någon annan som transportbolaget ansvarar för, haft godset i sin vård.
Dröjsmål ska reklameras snarast och enligt respektive transportlags gällande lagstiftning. Upphämtningstider är preliminära och utgör ej tidslöfte. Avsändare och mottagare är skyldiga att begränsa eventuell skada.
Många gånger måste skadan besiktas, därför får du inte returnera, sälja eller reparera det skadade godset utan att först ha kontaktat oss. Reklamationer eller skadat gods som returneras till Thermotech ska åtföljas av en beskrivning av felet samt märkas med det ärendenummer som tilldelats för snabb och korrekt hantering.
En guide som kan vara till hjälp vid felsökning när golvvärmesystemet, helt eller delvis, inte levererar värme som det ska
Här hittar du våra leveransvillkor och mer information om mottagning av gods, returer, byten och reklamationer.
Om golvvärmesystemet inte levererar värme som det ska beror det ofta på att ett eller flera ställdon är trasiga.
Vi har gjort en liten film som vi hoppas ska kunna vara till hjälp när man ska felsöka och byta ett ställdon.
Se filmenKontakta vår huvudväxel om du är osäker på vem du ska prata med
Hit ringer du om du har frågor om godsmottagning på fabriken i Sollefteå